تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
سرخط خبرها

تصمیم گیری درباره حریم مشهد برپایه رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب خواهد بود

  • کد خبر: ۹۴۱۶۵
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
تصمیم گیری درباره حریم مشهد برپایه رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب خواهد بود
جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ارتفاعات جنوبی شهر مشهد سال‌ها محل مناقشه‌ای بود که تصمیم گیری درباره آن منبعث از بیانات رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: همواره نگرانی‌هایی درباره دست اندازی در حریم شهر‌ها وجود دارد که ما نیز درباره این مسئله در حریم شهر مشهد مقدس نگرانی جدی داریم.

به گزارش تسنیم، جواد خدایی در آیین آغاز پویش مردمی «ایران سرسبز، ایران قوی» اظهار کرد: ارتفاعات جنوبی شهر مشهد سال‌ها محل مناقشه‌ای بود که تصمیم گیری درباره آن منبعث از بیانات رهبر معظم انقلاب خواهد بود. هر تصمیم گیری و هر نوع اقدامی که بخواهد در این محدوده انجام گیرد، قطعا بر پایه تذکرات و اوامر رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

آغاز پویش نهال کاری، با یاد سردار محمود کاوه

به گزارش خبرنگار ما، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این مراسم گفت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در کمیته فرهنگی خود سندی با نام شجره طیبه تنظیم و تصویب کرده که برای آن تا کنون بیش از ۳۰ پیوست تهیه و نهایی شده است.

مسعود منصور در گفتگو با خبرنگار ما افزود: به موجب این سند مقرر است تا سال ۱۴۱۴ بیش از ۵۰۰ میلیون نهال و بذر در عرصه‌های طبیعی کشور کاشته شود که از آن به نام پویش «ایران سرسبز، ایران قوی» یاد می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای آغاز این پویش سراسری نخستین نهال کاری در ارتفاعات جنوبی مشهد و به یاد شهید محمود کاوه آغاز شد افزود: حفظ منابع طبیعی به عنوان فرهنگ عمومی رسالت همگانی است و چنین پویش‌هایی نشان از همراهی همه ما برای حفظ منابع طبیعی دارد.

وی اظهار کرد: سالانه ۱۶ تن در هکتار خاک کشور بر اثر فرسایش بادی از بین می‌رود و نابود می‌شود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت این پویش با مشارکت مردم می‌تواند گام مؤثری در احیای پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش بادی، به ویژه در شهر مشهد باشد.

منصور اظهار کرد: مدت اجرای این پویش از امسال برای مدت ۱۴ سال در نظر گرفته شده است و در این باره ۷۰‌دستگاه اجرایی کشور مشارکت دارند. وی بیان کرد: تحقق این مهم کار تک بعدی دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های حاکمیتی نیست، بلکه بیش و پیش از همه، جوامع محلی و مردم در تحقق و تداوم آن نقش آفرین اند.

رتبه اول استان در کاشت جنگل دست کاشت

رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی نیز گفت: خراسان رضوی با ۳۰۸ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است. محمود زنگنه اظهار کرد: از مجموع ۵۷۸ هزار هکتار جنگل بیابانی استان ۲۷۰ هزار هکتار آن جنگل‌های بیابانی طبیعی و ۳۰۸ هزار هکتار آن جنگل دست کاشت است.
این پویش با کاشت ۱۰۰۰ نهال به نام شهیدان و در ارتفاعات جنوبی مشهد آغاز شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->